Sociala medienördar pratar med varandra via sociala medier om.. sociala medier.
Jag har börjat läsa en ansenlig mängd poster, inlägg och kommentarer om sociala medier.. men igår tog det stopp, jag ville bara kräkas på det. Resonemang hit och dit om sm´s vara eller inte vara. Om ROI som Return Of Investment eller Risk Of Ignorance. Om affärsmodeller och slutkund. Att allt som händer i Vegas stannar i Vegas, och flickr och youtube och facebook och twitter och att facebook är tredje största “landet”
I min frustration som spillde över till twitter så svarade självaste @mymlan. Hon var också trött på att metaprat om sociala medier.
Jag har fundarat på min plats på sociala medier, det finns grymma programmerare som Jonas Lejon som trollar med API och yadda, och det finns Internetwizkidz som Jardenberg som har koll på webbarna som företeelse. Till deras nivå kommer jag aldrig, och kanske inte ens vill, men jag vill ju bli bäst på något.
Jag har således funderat mer och mer över Jonas Lundström förslag att jag skulle bli gratiskonsult. Alltså hjälpa företagare att få en bättre kontakt med sina existerande och framtida kunder via de betalfria tjänster som finns på nätet. Jag kommer alltså inte bli gratis, bara ibland.
Summa summarum, jag kommer lämna rundgångsdiskussionen om sociala medier som företeelse och värde, och söka hur företagare och kunder kan få en bättre relation.
Lämna ett svar