Sociala medieexperter och nakna klädförsäljare.

Jag är nyfiken på ett ofta förekommande fenomen: Företag och personer som säljer tjänster inom sociala medier, samtidigt som de knappt är närvarande själva.

Känns inte det som en naken klädförsäljare eller körkortslös taxichaufför?

Jag hittade härom dagen ett sådant företag. Eftersom jag inte fann några cases eller referenser så skickade jag ett mail där jag frågade efter detta. Jag fick som svar att de inte delade ut några referenser och inte ville berätta hur de arbetade. Däremot kunde dom skicka en konsult.

Det är upp till var och en att välja hur man vill arbeta, men om jag hade ett eget företag skulle jag:
1, Själv varit aktiv på sociala medier och haft mitt företag aktivt där.
2, Mer än gärna visat upp referenser och cases.
3, Berättat hur själva processen ser ut när jag arbetar. Inte i detaljplan men i stora drag.

Hur tänker ni kring det här?


Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *