Kommentar och frågor efter Jardenberg kommenterar (nr 13 i listan) kommentar på Judith Wolsts artikel om vad man ska kalla sociala medier.
Det finns inga sociala medier. Inga. Däremot finns det sociala människor och medier som mer eller mindre kan facilitera social interaktion.
När jag tänker så känns det mycket närmre, min kommunikation känns mycket närmre. Min relation med vänner och kunder kommer närmre. Jag måste engagera mig och lyssna in.
Människans framgång beror ju på att vi har fler sätt att ta in information, än att ge ut. Ut: kroppsspråk och rösten. In: näsan, ögonen, öronen, huden, tungan och magen. I procent blir det 80% in, och 20% ut. Jag tycker att detta är en ganska hållbar jämförelse på hur man ska agera i alla sociala sammanhang, på nätet eller vid fikarasten.
Vad blir då summan av det här, vad ska vi kalla det
Social interaktion facilitating media, SIFM? knappast. Jag har ingen lysande benämning på `sociala medier` eftersom det inte finns några sociala medier. Men grundtanken är klockren i min värld, -det är du som måste vara social. Om du nu vågar.
Lämna ett svar